طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی

مواد لازم:

سیب زمینی متوسط :سه- چهار عدد

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

نمک :نصف قاشق چایخوری

پودر سیر :۱/۴ قاشق چایخوری

جعفری: چند پر

آموزش آشپزی

طرز تهیه:

برای اینکه سیب زمینی های خوب و خوشمزه ای داشته باشید قبل از هرچیز لازمه که خوب خرد شود. سیب زمینی ها را خیلی تمیز و حتی با برس یا اسکاج بشورید تا کاملا تمیز شود. بعد هم به هر روشی که در دسترستان بود انها را به یک اندازه و منظم خرد کنید. اگه نازک تر باشند زودتر و بهتر پخته میشود.
برای اینکه بهتر طبخ شود و ترد هم باشن سیب زمینی ها را بعد از خرد کردن مجددا با آب بشورید و بعد درکاسه آب سرد برای حدود نیم ساعت خیس دهید.
سیب زمینی ها را بعد از خیس خوردن خشک نمایید.
فر را از قبل روشن کنید تا روی دمای ۲۰۰-۲۱۰ درجه سانتی گراد یا ۴۲۵ درجه فارنهایت کاملا گرم گردد.

بعد از نیم ساعت سیب زمینی ها را از آب خارج کنید و با دستمال خشک کنید تا آب کاملا برود. حالا سیب زمینی ها را با روغن زیتون و نمک و اگر دوست داشتید فلفل و پودر سیر (یا هر طعم دهنده ای که دوست دارید) کاملا مخلوط کنید. در توری فر بچینید. طوری که هیچ کدوم از سیب زمینی ها روی هم نباشند.
بعد هم داخل فر قرار داده و بگذارید برای ۲۰-۲۵ دقیقه کاملا پخته  و سرخ شود. البته مراقب باشید که سیب زمینی ها نسوزد. اگر بعد از این زمان دیدید هنوز پخته نشدند و رنگشان هم خیلی تغییر نکرده مجددا برای ۱۰ دقیقه بگذارید در فر بماند.
سیب زمینی را به روغن زیتون آغشته نمایید

طول اینکه سیب زمینی ها در فر هستند جعفری ها را هم ساتوری کنید و بلا فاصله بعد از اینکه از فر خارج کردید جعفری های ساتوری شده را روی سیب زمینی ها بپاشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *