طرز تهیه کشک و بادمجان رژیمی

طرز تهیه کشک و بادمجان رژیمی

مواد لازم:

بادمجان ۴: عدد متوسط

پیاز :۱ عدد

سیر :۶ عدد

آموزش آشپزی

طرز تهیه:

دو عدد از بادمجان ها را به هر طریق که مایلید کبابی نمایید( منقل / فر )
و بعد از اینک خنک شد پوست آن را جدا کنید و به قطعات کوچک خرد کنید ، داخل ماهیتابه کمی پیاز را تفت دهید به آن سیر ریز خرد شده و یا له شده را اضافه کنید و کمی زرد چوبه و نمک بریزید ، بادمجانهای کبابی را هم اضافه کنید ، حالا دو عدد بادمجانی که باقی مانده را هم پوست بگیرید و به برشهای کوچک تقسیم کنید و به بقیه مواد اضافه کنید درب ظرف را گذاشته و با حرارت خیلی ملایم اجازه دهید بادمجانها کاملاً پخته و نرم شوند … به طوری که آبی نداشته باشند …” چون درب ظرف بسته است غذا خودش آب میاندازد” …زمانی که مطمئن شدید بادمجانها کاملاً پخته ، داخل ظرف سرو کشیده و روی آن را با نعناع داغ ، سیر داغ ، پیاز داغ ، گردو و زعفران و کشک تزئین نمایید …
نکات
اگر فقط دو عدد از بادمجان ها را کبابی کردم فقط به خاطر عطر و بوییست که به غذا میدهد . چون زمانی که کبابی میشوند گوشت شان هم کمی کمتر میشود … وترجیح میدهم بادمجان های دیگر کامل و گوشتی استفاده شوند .
من در تفت دادن اون یک عدد پیاز هم فقط از یک قاشق غذا خوری روغن استفاده کردم .
در صورت تمایل میتوانید ۱/۲پیمانه کشک را در آخر پخت اضافه کنید خوب هم بزنید بعد از چند دقیقه از روی حرارت برداشته و روی آن را تزئین کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *